Alla inlägg den 18 september 2012

Av anna westgren - 18 september 2012 11:45

Hejsan nu har d blivigt många härliga höstpromenader i skogen för våran del, när jag sitter stilla mestadels av min tid i skolan är det väldigt skönt att komma ut och röra på sig och få frisk luft efteråt. Matte pluggar till ekonomi och redovisningskonsult och har nyligen börjat min 2 åriga utbildning.


Det här med skvallerträningen har gett resultat men vi har lite att träna på fortfarande innan jag blir helt nöjd.

Igår var jag, husse och Algot ute på en tur i skogen och vi träffade på 2 hundar. Algot var lös och sprang runt som en liten tok som han brukar göra. Första hunden bryde han sig inte om alls, han bara traskade vidare. Andra hunden var en bit bort. Om man tänker sig som en skogsdunge där det är lite mera öppet där var denna hund med Sin matte iaf.

Algot sprang före oss och vi brukar gå ner i gläntan där nämligen, Så givetvis sprang han ju ditt.

Men så kommer han  skruttandes emot mig med en stirande blick så som när han vill ha godis och som tur var fick han en godis. När jag tittar upp står hunden där. Oj vad glad jag blev!!!


Målet är att han skall göra precis detta komma till mig när han ser en annan hund. kontakt med matte el husse. Och det är väldigt bra när man går i skogen och inte alltid ser när hunden gör det innan en själv.


 

Den här bilden är från i helgen. Träsktrollet njuter av att plaska lite   


 

Tugga pinne är gött.


Lite höstplaner som jag har är ju givetvis att åka på så många agility tävlingar som möjligt under höst och vintern.

 På SBK tävlingssida har jag spanat in några tävlingar som inte är allt för långt bort. Så nu är det bara att anmäla och kolla kalendern att vi kan åka då oxå.  Sen tränar jag och grannen (Ella bus) vidare med lydnad 1. Sen blir det att lägga ett och annat viltspår som Algot gillar väldigt mycket.

Ha d nu så gott


 
Ovido - Quiz & Flashcards