Alla inlägg under juni 2012

Av anna westgren - 28 juni 2012 20:51

Solen tittade äntligen fram idag och vi spenderade några timmar hemma hos sköna Sonja, Lars och Peter. Algot och Anita busade som tokar i trädgården, dom är helt otroligt söta tillsammans. Längtar tills vi har en egen skön trädgår att vara i... En glad nyhet har jag oxå att dela, jag kom in på utbildningen som jag sökt in till. Ekonomi och redovisning blir det att plugga i 2 år för min del och det ska bli otroligt kul!


 

Anita chillar   


 

Brottningsmatchen är i fullgång!


 

En mycket lycklig skrutt ligger och gnager under mattes stol.


   

Sötgurkan Anita pita   


 

Kolla in stilen   


 

 Anita -Sluta och fjanta dig nu din pajas... (Lite skillnad på storleken)


 

Så fina   


 

En favorit när han besöker Anita, däcket han har väldigt kul med däcket.


Nu vill jag bara bli helt frisk jag har vart förkyld i 9 dagar nu, orkar inte mera. Jag som vill ut och springa och träna agility... Ha d nu så bra


Av anna westgren - 23 juni 2012 19:28

Idag har vi bara haft det mysigt, en lång lugn skogspromenad.


 

Så söt.


 

Sötaste rumpan


De här bilderna är tagna i dena ordingen och när jag kollade på dom på datorn fick jag mig ett gott skratt!

           


 

Husse tog fram leksaken och Algot kom rusandes ner för backen och hoppade för att ta den men missade lite, en liten gummi hund har vi. Väldigt fina bilder bjuder han på i dag =)


 

  


 

Hahahhaaaa...


       


Nä har tänker jag inte stå och modella längre. 


   



Av anna westgren - 22 juni 2012 11:09

I går gick jag och skrutten till Påvelund medans husse åkte och spelade golf. Vi hade en heldag tillsammans och Algot var helnöjd! Först blev det en 2 timmars tur i skogen med leksaks och godis letande, plask i ankedammen och lite träning klämde vi in oxå.  

Favorit leksaken en kamprulle som är gjord av brandslang, den har hållt i hela 2 år nu.

 

Så kul att leka i skogen med tokmatte. Öronen flaxar när man springer så fort   


 

Svalka sig i dammen och äta gräs, det är mumma det.


 

Algot är en liten ninja ute på promenaderna ibland, han springer i fullfart och slänger sig ner på marken och rullar runt. Och så rullar han gärna där det lutar neråt lite oxå, då får han lite fart när han rullar. Tokunge!

   

Jag planterade jordgubbar till Algot på vår balkong. Han håller koll på dom går och luktar noggrant på dem. Det tar ju sig flera gröna små bär har tittar fram. 


 

Så här gott hade vi det resten av dagen.


I måndags hade vi avslutning för Agilityn och som jag hade sett fram emot detta. Men himlen var svart och blåsten sussade i öronen så han hörde knappt sina egna tankar. Först hoppade alla large hundar och vi var sist ut bland medium. Tror ni inte himlen öppnar sig när vi skall ut på barnan... En löptik hade blodat ner halva barnan och köttbulle/godishav på hela barnan. Vi stog under tak på verandorna medans de hundarna sprang och värmde upp osv. När vi skulle gå ner ville Algot inte ens gå ut på barnan han som brukar vara helt tänd.


En liten skrutt med öronen bakåt gjorde en halvdan hopprunda, sen blev köttbullar mera intressant vid slalomet än att springa i ösrgenet. Vi var inte ensamna. Dom fick flytta slalomet efter oss för nästan alla hundarna stannade där. Sen under natten spyde han två gånger, det var inte Algot dag det. Då kännde man sig inte som världens bästa matte direkt. Man kan inte vara på topp jämt.

 

Algot fick pris för charmigaste hund iaf! Mia tyckte d var lite tråkigt, men så är det ibland. Bara att ta nya tag.

Men visst är han charmig min Algotsson!!! Nya leksaken var uppskattad.


Av anna westgren - 17 juni 2012 15:40

Fredag kväll kom Gunnel och Maijken hem till oss, vid 19 tiden åkte vi till hundskolan  och tränade agility. För Algot gick allt som på räls, tyvärr filmade inte sur husse när jag gjorde våran grymebarna... Gunnel fick prova på oxå och det tyckte hon var superkul! Det blev hopp, hopp och tunnel i kombo. Hon provade även på släpet inga problem där heller. Hon och Algot är väldigt lika till sättet, lika orädda, allt är kul och det skall gå i 100 knyck!!!!! Väldigt följsam tjej vi gjorde även hoppkombo som en 8a och det klarade hon gallant.


   

Slalomet var inte lika poppis men det gick det med.   


 

Efter träningen blev det fullt ös medvetslös bus! och i leken springer dom igenom tunnel och hoppar över några hinder.   Tokisar.


På lördagen åkte vi upp till sisjön och jag la varsitt spår för Algot och Gunnel och gick en runda runt sjön.

     

Så söta.


 

Maijken vilar på soffan      

Vackra Gunnel håller mig sällskap på balkongen när jag rensar och vatnar blommorna.


 

Gullunge!

Av anna westgren - 15 juni 2012 10:39

Hej i onsdags åkte jag och Henrik till Ullared och då fick Algot spendera dagen på bushuset (hemma hos Linda och Johan) Där han älskar att vara!! När vi lämnar honom och Linda gick iväg med honom då går svansen som en propeller och titta efter husse och matte näää det han han inte tid med... 


Jag hittade slalompinnar som jag givetvis shoppade  . Så nu har vi 3 st hopphinder, slalompinnar och ett däck. Jag skall köpa en tunnel och gärna ett släptunnel oxå. Dem andra hindrerna är lite stora och tunga att gå och konka på, men när man får en stor härlig trädgår då kanske det blir fler hinder.


Vi testade givetvis slalom igår kväll, 8 pinnar tog vi denna gången. Jag är inte väldens bästa filmare men Algot är duktig iaf.


 

Ikväll kommer Mamma Gunnel och mormor Maijken hit dom skall stanna hela helgen. Vi börjar med agilityträning på hundskolan ikväll. Ha d gött!

Av anna westgren - 1 juni 2012 16:49

Träningstävlingen i agility idag och vi soppade banan, vi vann!!! Det var synd att vi inte tog med kameran och filmade idag. Algot hade bäst tid och var enda hunden som var helt felfri, det ni inte illa det. Våran instruktör Mia som Algot bara älskar vi kan inte gå förbi henne utan att Algot måste bara hälsa. Hon var helt imponerad och sa ja då är det bara att börja tävla då. Nöjd blir man ju när man får höra nått sånt!   Algot fick desutom ett 1:a pris och var väldigt nöjd!!!


Det här är allt som finns kvar av priset, men han hade kul en liten stund iaf.


Jag har beställt kort och 2 st förstoringar på min lilla skrutt och både jag och Henrik tycker dom är superläckra.



40* 54 cm stora foton som skall pryda våra väggar


   


 Tackar för mig idag många kramar /Algot & Anna

Ovido - Quiz & Flashcards