Alla inlägg under november 2011

Av anna westgren - 25 november 2011 22:48

Hejsan! I morse blev det lång härlig sovmorgon och på eftermiddagen åkte vi till skogen för att lägga spår för Algot.

Först gången han fick gå på älg idag, spännande! Henriks bror och han tjej ringde här om kvällen och frågade om vi ville köpa gött älg el hjort kött från ett jaktlag. Och då frågade jag om det fanns möjlighet att få några klövar oxå.

Och det fick vi, 2st älgklövar och stora är dom oxå!


Jag la ett spår som Henrik fick gå och han la ett som jag fick gå. Nu kopplar han verkligen ihop den nyonoranga spårlinan med att spåra! Idag gick det förvåransvärt bra båda gångerna. Henrik la en vinkel i sitt spår oxå.

Första gången vi gör det för honom och det gick fint!  Att det var älg som han fick spåra på idag gjorde ingen skillnad alls. Innan vi åkte till skogen åkte vi förbi Grizzly och köpte godis och ben. Så nu är det bara att träna på!!!


På kvällen blev det massage för min älskade lilla skrutt   Tyvärr fick kameran stanna hemma idag pågrund av d dåliga vädret. Men vi hade ganska tur ändå, uppehåll hela tiden vi var ute.  Ha d nu så bra!

Bjuder på en mysbild! 



Av anna westgren - 19 november 2011 14:54

Hejsan!  Igår åkte jag till en mycket omtyckt ganska nyöppnad butik. Stoff och stil som ligger i bäckebol, en tyg affär.  Jag var i himelriket! Äntligen hade en ordentlig tygaffär öppnats i Gbg, det var på tiden.

Är man en sytant så är man =)

Det här tjock goa polarfleece tyget skall bli en värmande liten jacka till min skrutt.

 

Här är min idé skiss...

Nu håller jag på att jobba med att göra ett bra mönster... Jag spanade in ett grönt bävernylons tyg oxå...


Idag åket vi med våran granne och gick en härlig promenad vid havet med hundarna.

   

Busungar!!!

 

Attack!

     

Väldigt söta är dom tillsammans iaf Stor och liten   

Av anna westgren - 11 november 2011 17:16

Idag åkte vi upp till  goa Sonja och Lars, Algot pep och kakaduade som vanligt på vägen ditt när vi börjar närmas oss.

I bilen frågar jag Algot ska vi träff Anita idag. ojoj vad han pratar på då. Så himla söt  .

Dom fick lite back träning i dag minsan, och bus promenad i det härliga solskenet.

När vi skulle hem släppte vi ut hundarna och efter en liten stund  hörde jag ett jävla liv. Hönorna kracksade och Henrik efter. Åååå nej tänkte jag bara... Jag såg framför mig en väldigt nöjd Algot med en höna i munen och skakaneds på huvudet. kill it, kill it!!! Men som tur var så fick han inte tag på någon höna, Heregud!!!!!


Sedan har kampen emot svampen börjat! Mmm lillen har fått lite svamp ,men vi schamponerar så det skall bli bra med det igen. Man måste ju få tassarna torra, Torka, torka,torka och mjöla in tassarna med potatismjöl då blir det tort! 

Lite extra jobba med det är det värt! Algot undrade självklart vad håller du på med matte, vad gör du med mina tassar.


Bilder på kärleksparet  

       

Algot och Anita


             

Och så får vi inte glömma att säga storat Grattis till Anita för att hon blev Dansk Champion förra helgen!!!!

Av anna westgren - 6 november 2011 17:37

Hej denna helgen passade vi Algots mamma Gunnel och han syster Quta. Dom har mys och busat, fast tjejerna har blivigt lite trött på honom i mellan åt. Det skall ju böfflas och hålla på.... Algot har vart på valpstadiet lite då och då men men annars har d ju gått bra =).

Jag har fått vakna av att Gunnel pussar hela ansiktet på mig hihi.. ja, ja man vaknar ju iaf.


Jag längat tills jag har pluggat klart denna terminen, det är väldigt intensivt just nu. 450poäng på nästa 4 månader närmare 3,5 månad. Men näste termin blir betydligt lugnare och kurserna går inte lika fortfram.

Hoppas vi får svar från agilitykursen snart, om vi kommit med eller inte.... (tävlings agility)

Vägde Algot i torsdags 20,6 kg jösses!!! Han är ju inte tjock, men stor är han. Nu efter kastrerningen äter han bra varje dag. Köpte standards kosttillskott aptit och standards filkolja. Nu kommer han springandes när det är matdax. Härligt att se!  Lite bilder från helgen  

   

Första bilden Quta Algot syster, lika som bär.  Och här ser vi deras mamma Gunnel.

   

Bus i soffan.

 





 

 dom sammarbetar ju inte direkt när man skall fota dom.. Gräs är mycket godare ...


       

Så fina dom är  


     

Tripp, trapp, trull gullungar!   

Ovido - Quiz & Flashcards