Alla inlägg under september 2011

Av anna westgren - 27 september 2011 20:01

Idag passade vi på att gå en härlig skogspromenad i det fina vädret! Hoppas på många soliga höstdagar framöver. När vi kom hem fick Algot sig ett bad, klippte klorna och smörjde tassarna. Och så mys i soffan inrullad i en filt   . Jag har en helnöjd pojke här hemma ikväll. Kameran fick hänga med idag.


        Så kul att springa och leka med matte och husse i skogen.


      Posar i solen      mmm hittade hästbaj på promenaden oxå...


        Kan man vara sötar, nää för Algot är sötast!!!!

Vi är så himla glada och nöjda med våran glädjespridare som vi har här hemma!

Av anna westgren - 25 september 2011 19:52

Hejsan idag har vi vart på kursens sista träning. På lördag är det tävling på Nya varvets hundskola, det ska bli jättekul! Jag har tränat på att få Algot fokuserad på mig och uppgiften. Inte bara rusa runt i fullfart... Idag fuknade det jätte bra!

Farten är inget vi behöver träna på.


Idag tog jag med mig en leksak för träningen till den böjda tunneln. Och resultatet blev det jag ville.  Liten drivkraft framåt =)  Sända Algot genom tunneln och sen tillbax till mig och leka. Han fick väldigt bra framt igenom!


Här är ett litet videoklipp.

 
 

Av anna westgren - 10 september 2011 14:16

Hej idag var det sista kurstillfället för blodspårskursen. Vi la ut 3st spår idag. Det gick kanon bra! Fast siste spåret la vi innan fikat och då fick hundarna inte se på.

 Och Algot fick ett helt annat fokus. Spåret fick ligga en liten stund och han blev inte så övertaggad. Det har han blivigt när han sett, spårläggaren lagt ute spåret.


Nu jobbade han noggrant och i ett bra tempo. Matte blev jätte stolt!!!! Sen när han hittade klövern smög han in under en gran och la sig. Så söt han är! När vi gick tillbax så skruttade han med klövern i munnen och var bara SÅ STOLT!


Nu är han heltänd på klövern d var han inte förra gången. Vi är grymt nöjda med kursen! Här kommer lite bilder.


        

VÄRLDENS BÄSTA ALGOT   


Av anna westgren - 9 september 2011 11:30

Hej igår kväll var det dax för ytterligare en agility träning på Nya varvets hundskola. Algot var på toppen humör och laddad till 1000!!! Vi började med vippbrädan förra veckan och då gick d jättebra. Men igår klarade han det helt själv!!! Han tycket det var så roligt att han sprang upp på den en exta gång busungen.

 Mia som är instruktör säger att våran lilla stridsvagn är inte rädd för nått.. Han är den enda i hela gruppen som klarar vippbrädan helt själv nu sååå stolt matte!!!


Jag och Algot klarade en helt frifel bana igår, väldigt nöjd! Jag får påmina honom ibland att ta d lite försiktigt och inte bara rusa på i full fart.Då gick det super bra!

För glada Algot tycker ju detta är så kul! 


I morgon ska vi på sista kurstillfället på blodspårskursen. Ska ta med mig kameran då!

Och på söndag är det agility igen. Fulltös medvetslös!

Ha d nu så gott!



Av anna westgren - 4 september 2011 20:07


 

Algot tränar agility och det är superskoj!!!

Av anna westgren - 3 september 2011 14:55

Hej det var ett tag sedan nu jag skrev i bloggen. Jag har nyligen börjar plugga så det har vart väldigt mycket att göra för mig. Men Algot har haft fullt upp han med!


Blodspårskuren började den 23aug. En teorilektion och en praktisklektion har vi hunnit med. Vi är en liten grupp på 4 hundar i denna kursen. Hundarna fick gå 2st spår vardera och jag la ett spår till en golden retriver hane. Det var inte så lätt som jag trodde. Många saker att hålla iordning på, man vill ju göra allting rätt!

Algot var stormförtjusti i att spåra, det var superkul! Och väldigt orättvist när dem andra hundarna fick gå spår och han fick bara sitta och vänta...


Arbetsmyran Algot gillade att spåra mera än att få  själva belöningen, alltså klövern. Han hittade den,nosade på den men sen ville han spåra vidare...

Rådjur har ju varit lite läskiga så det kanske inte va så konstigt. Men när jag tog upp den då ville han självklart bära den och  så stolt han blev!!!


Hundarna fick gå ett spår vardera sen samlades vi och tog en mysig fika i skogen. Pratade om hur hundarna reagerade och vad man skulle tänka på.

Sen gick dom ett sista spår innan vi åkte hem. Kameran hänger med nästa lördag, då det är sista gången på blodspåret.


Agility kursen började den 28de förra söndagen och det är 7st kurstillfällen. Så himla roligt att börja köra agility med honom igen och det tyckte Algot oxå!

Idenna kursen var d bara 5st hundar vilket jag tycker är väldigt skönt. Då får man mera tid att träna på varje station osv. Vi provade på vippbrädan för första gången och det gick jättebra! Han tycket inte d var nått speciellt alls att det rörde sig under honom...

Två gånger fick man springa banan i slutet. Jag var genomförkyld så husse fick springa denna gången. Jag måste verkligen träna på min kondis om jag skall ha den mista chans att hänga med våran ybersnabba hund!!! Han satsar järnet. Filmning i morgon hade jag tänkt! Då det är lektion nr 2. Ser vi fram emot.


Vi är väldigt nöjda med Nya varvets hundskola som vi går kurserna hos!! Dom är grymt duktiga med hundar och dom kan lära ut på ett bra sett.


För två veckor sen åkte vi ut till Hönö där Henriks pappa bor. Dom skulle kolla på tråkig fotboll så jag och Algot gick på promenad vid havet. Självklart blev det lite plaskande oxå för puddingen!

Bilder

  Tur hade vi med vädret.     Badhuliganen är i farten igen...   Lite mellanmål.   Han hoppade och skruttade på alla stenarna.       Bada igen.   Vinga fyr   Min älskling!


Här kommer bilder från dagens promenad i Sisjön.

  Busa med bushusse!!!!   Mitt älskade träsktroll     Algot har en sådan härlig personlighet. Ett busigt yrväder som alltid är glad!     

Ha d nu så bra kramar

Ovido - Quiz & Flashcards