Alla inlägg under mars 2012

Av anna westgren - 30 mars 2012 09:48

Igår kväll tänkte jag fortsätta med mina hemmagjorda agilityhinder och Algot ville tydligen vara med. Jättekul att undersöka allt som matte håller på med!

 

Här sitter jag väl bra... mitt i allt bröte.


Man kommer undan med mycket om jag bara ger matte lite pussar. 


 

mys


 

Myskillen ville ha sin massage, han ser ut att njuta iaf =)


I bakgrunden ser ni början till våran nya tavla, jajjemensan en tavla. 2m hög och 2,40 lång. Bakom kanterna skall jag lägga en ljusslinga så det blir nog fint när det blir klart.

 

Den här fototapeten har jag köpt, så fortsättning följer...


I går hade vi agilityträning på hundskolan. Testade 2st nya övningar,riktigt bra gick det oxå! Nästa måndag skall jag hålla i lektionen,och jag ska göra en klass ett bana. Det blir banträning, jag har kolla runt och suttit och ritat upp 4 st olika banor, hoppas det blir bra  . Ha nu en grym fredag!

Av anna westgren - 21 mars 2012 15:32

Vilket otroligt vår väder vi har fått idag! Våran kära vän Johannes är här en vecka, i vanliga fall bor han i Österike. Jag tog med mig grabbarna på en 3 timmar tur i skogen, provade en ny väg idag.

Algot har fått en nya bästa kompis Johannes, dom sover tillsammans på soffan och myser  .

När vi har vänner över då vill han bara mysa och busa med dom , en riktig charmknutte!


         


Fika pause


Skogshugarn!


Den här gick vi förbi....


     

Lite träning med matte, det var 6 st hundar en bit bort.        

Av anna westgren - 14 mars 2012 19:18

Idag begav vi oss ut på vårens första joggingtur och det gick väldigt bra faktiskt. En ca 10min promenad till skogen som uppvärmning och vi sprang ca 1,5km inte så lång men måste börja med nått.. Jag gick upp för två backar och stannade en gång till för en vatten pause.

6 olika hundar mötte vi på våran tur och 2 utav dom skällde och bråkade när vi passarade, men Algot skvallrade och gick lugnt och fint vid min sida men en gång stannade vi vid sidan av vägen och gjorde lite kontaktövningar.    Mycket träning har det varit men det har ju gett bra resultat!



Selen och reflex västen som jag beställde kom idag. Väldigt nöjd!

   


 

Myser i solen   

Av anna westgren - 10 mars 2012 17:11

Vi har fått låna söta Elsa i helgen, så idag gick vi en härlig 2 timmars skogspromenad. Det var mycket bus och spring för hundarna. Jag packade med sittunderlag och lunch till oss, det är mysigt att bara sitta i skogen och ta det lite lugnt oxå. Hundarna har fått varsitt gott märgben som dem ligger och gnager på just nu, jag tror dem kommer att sova gott ikväll.


 

söta små grisar

 

Nu tar jag dig

Dom leker och har det väldigt kul tillsammans!

   

ELSA   


             

ALGOT        

Av anna westgren - 5 mars 2012 20:49

Idag hade vi tränings tid på hundskolan och Algot hade nog längtat efter att få träna agility det var ju faktiskt en hel vackan sedan sist. Ingen tvekan om att han gillar det iaf, när vi ändrade om lite på banan fick han ett glädje fnatt och tokrusade runt. Men annars gick det bra med träningen.



  Här tränar vi på slalom.  



Gungan tränar vi på här...


I går åkte jag och Henrik till Hornebach, jag har kollat in hur man skulle kunna bygga egna hinder för att ha hemma. Så vi inhandlade lite material, fortsättning följer.....


Det behövs tränas på slalome när vi kommer i fart, ibland går det jättebra och ibland har han lite för bråttom.


Ha det så bra!

   

Av anna westgren - 3 mars 2012 19:17

I dag tog vi en promenad tillsammans med Ella, nu är hon 10 månader och väger 36kg en stor tjej! Vi tog en koppelpromenad för det behöver båda hundarna träna på men det gick hur bra som helt idag! Sen slaäppte vi dom i rasthagen. Det är så härligt att våren är på väg och att solen tittar fram.


   

Busbilder, brottas är jättekul!



Här är ett litet klipp med Husse som gör några armhävningar och Algot blir lite tokig. Henrik tränade nämligen för några dagar sedan och sa att Algot blev helt till sig, så han visade mig...   Våran älskad skrutt!

Ovido - Quiz & Flashcards