Alla inlägg den 21 september 2013

Av anna westgren - 21 september 2013 18:46

Hej! här är allt bra fint och Algot mår bara bra. Vi var hos vetrinären förra torsdagen och då fick han sin vaccination och han var lika tokglad som vanligt... På onsdagen åkte vi ner till Kungsbacka och då fick han provsimma i basängen. Det var ganska så jobbigt att simma och lite stressad blev han när han var i för att han kom ju ingen vart men han tog det lite lugnare emot slutet.

Men efter bad och torkning så skulle jag bara hänga upp handuken då sprang han upp på rampen (som hundarna går upp för att komma i vattnet.) igen och husse fick tag på honom innan han skulle i igen.

Tokunge! så det var nog inte så farligt att simma i simbasängen iallafall. Ryggen känns kanon igen vilket glädjer mig!


Idag var vi i skogen och jag la ett litet spår. Jag fick även lite sällskap när jag la ut spåret. En Jämthund kom och hälsade på mig det lukatde ju hur gott som helst. Husse kom efter och försökte kalla in sin hund men jag sa att det är ingen fara lägger ju spår så det är nog därför han inte riktigt vill lyssna. Han var väldigt snäll och så fin.


Algot som inte spåret på hela sommaren var taggad som tusan och självklart visste han precis vad han skulle göra. Och att det gått en annan hund på spåret verkade inte ha någon betydelse iaf.


     

Lite dåliga mobilbilder blev det idag. Han var ju så himla nöjd när han hittade klöven och spårendet gick grymtbra idag,raka spåret. Det som vi behöver träna på är väl farten iså fall. Kanske dax att lägga längre och lite svårare för att få ner tempot. Ha det nu så bra!

Skapa flashcards