Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Hundlöpet

Av anna westgren - 26 maj 2013 14:05

Hejsan hoppsan 9:00 kom Andréa och hämtade upp mig och Algot och färden gick emot skatås och Hundlöpet. Vi tog oss en raskpromenad denna gången kompisen är gravid och jag har inte tränat så mycket som jag hade planerat, två monster förkylningar under våren ca 3 veckor vardera och Algot fick ett uppehåll i och ´med operationen så det blev en promand ist, men det gick ju bra ändå.


Ni kan ju tänka er Algots litte "lätta" frustation när massor med hundar springer förbi honom.... Så han var ju lite taggad där ett bra tag men han lugnade ner sig till slut. Nästa år då kör vi hjärnet för det här var ju skit kul!


 

Här är dom radarparet Algot och Ella     


Vi har kommit igång lite lätt med springandet igen, vi tar det sackta men säkert.

När vi var på väg till parkeringen efter loppet så hör jag bakom mig vilken fin hund du har och hon pratade om lille skrutten. Det var en söt liten staffetjejmed sin matte som oxå hade sprungit loppet Nosa hette hon.

Nu ligger Algot inne hos husse och sussar.


Kramar från oss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna westgren - 17 juli 2015 19:02

Hej!   De tre senaste dagarna har stått som stilla för oss, vi har vart i Kynnefjäll, Sveriges sydligaste fjäll. Hyrt en stuga mitt ute i skogen som saknade utan el, rinnade vatten och andra nymorderna bekvämligheter. Ingen tv,dator eller mobiler...

Av anna westgren - 9 oktober 2014 10:08

Hej!   En liten uppdatering  om min lille skrutt. Algot har inte haft det kul alls den senaste tiden, han har fått furunkulos på tre av sina tassar, han hade både inflamation och infektion. Så två antibiotika kurer och kortison en längre tid men ...

Av anna westgren - 29 juli 2014 20:56

I dag är det ingen vanlig dag för i dag är det Algots födelsedag, Hurra, hurra, hurra!!!! Hela 5år blir skrutten idag =) Det är helt otroligt att det redan gått fem år. Morgonen började med att väcka matte kl sex i morse för att någon behövde gå¨ut...

Av anna westgren - 20 april 2014 21:10

        Dagens promenad 3 timmar lång runda i solen, vi bara njöt...  Algot var på riktigt bushumör och hade fullfart under tassarna.   Tänk att man kan älska en hund så otroligt mycket!   Mitt allt   När man springer i skogen så fort k...

Av anna westgren - 18 april 2014 19:30

Glad Påsk! Här är allt bara bra med oss. Algot har gått upp i vikt och är pigg och glad. Vi har även höjt medicien lite vilken har gett ett posetivit resultat.   För två helger sedan var vi ute i skogen och la spår, första gången i år. Han följer...

Ovido - Quiz & Flashcards