Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Solig morgon

Av anna westgren - 24 mars 2013 08:23

Godmorgon på er! Vid 7 tiden idag väcktes jag av att en liten Algot satte sig vid min huvudkudde och pussade ganska så försiktigt på mig och när jag öppnade ögonen började den lilla söta svansen att trömma. Mycket bättre än att bli väck av en skrikande väckarklocka!   

 

Upp och gav Algot frukost sen ut på en liten morgon promenad som blev en hel halvtimma. Vi gick i" lill skogen" som jag kallar den för, den ligger alldelses brevid oss.
och vi njöt av solen! nu väntar vi bara på att värmen skall komma till oss oxå.

 

 

Så här söt är man på morgonen   

 

I torsdags gav vi oss ut för att löpträna lite jag och Algot. Det funkar skit bra när han är i kopplet, då springer han på i min takt. Men när vi kom till skogsslingan och han fick vara lös då blev han så tokglad att han hade stafferyck hela turen!!! Han kutade fram och tillbax runt mig och ibland brediv mig vifftandes på svansen. Tydligen väldigt roligt när matte oxå springer.

 

Han var några meter framför mig när vi sprang och helt plötsligt tvärnittar han och gör sin frez pose, som han alltid gör när han ser nått oftast andra hundar och vänder för att skvallra.


Denna gången vänder han på huvudet och skvallrar fort men sen tar han ett glädjeskuttfram emot den andra hunden precis som att han träffat sin nya bästis... Jag vrålar till och som tur var så lyssnade han och kom inte fram till den andra hunden. Som tur är är detta extremt ovanligt! 6- el7 gången det händer på 3,5 år när han var valp några gånger och sen till hundkompisar och en gång var det en löptik som kom fram springades till honom och han följde med henne och då var han ej kastrerad, något panik jag fick men men d slutade bra d med.

 

Det är väl så det är man får inte slappna av allt för mycket, plötsligt händer det.

 

 

Väntar på att matte ska bli klar så vi kan ut och springa =)

 

Ha d nu bra/kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna westgren - 17 juli 2015 19:02

Hej!   De tre senaste dagarna har stått som stilla för oss, vi har vart i Kynnefjäll, Sveriges sydligaste fjäll. Hyrt en stuga mitt ute i skogen som saknade utan el, rinnade vatten och andra nymorderna bekvämligheter. Ingen tv,dator eller mobiler...

Av anna westgren - 9 oktober 2014 10:08

Hej!   En liten uppdatering  om min lille skrutt. Algot har inte haft det kul alls den senaste tiden, han har fått furunkulos på tre av sina tassar, han hade både inflamation och infektion. Så två antibiotika kurer och kortison en längre tid men ...

Av anna westgren - 29 juli 2014 20:56

I dag är det ingen vanlig dag för i dag är det Algots födelsedag, Hurra, hurra, hurra!!!! Hela 5år blir skrutten idag =) Det är helt otroligt att det redan gått fem år. Morgonen började med att väcka matte kl sex i morse för att någon behövde gå¨ut...

Av anna westgren - 20 april 2014 21:10

        Dagens promenad 3 timmar lång runda i solen, vi bara njöt...  Algot var på riktigt bushumör och hade fullfart under tassarna.   Tänk att man kan älska en hund så otroligt mycket!   Mitt allt   När man springer i skogen så fort k...

Av anna westgren - 18 april 2014 19:30

Glad Påsk! Här är allt bara bra med oss. Algot har gått upp i vikt och är pigg och glad. Vi har även höjt medicien lite vilken har gett ett posetivit resultat.   För två helger sedan var vi ute i skogen och la spår, första gången i år. Han följer...

Ovido - Quiz & Flashcards