Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Lugn söndag

Av anna westgren - 17 mars 2013 19:56

 


Hej hej igår var vi ute på långpromenad och tur var det, när man vaknade upp idag ligger det snö ute det är ju ändå den 17de mars, vart är våren????  I fredags var vi med Ella och hennes matte och igår då i skogen men under söndagen har vi bara haft en riktig slappdag! Jag har inte vart speciellt pigg tyvärr. i fredags fick jag åka hem från skolan för att jag fick en allergiattack eller vad man ni skall kalla det för? Jag har haft problem under en tid med detta nu men inte så här förjävligt... Ganska så säcker på att det är schampon, tvål mm som jag inte tål.


Så det var bara att åka hem och ta betapred som jag som tur har hemma.

 

Så här fin var jag ändå på kvällen, tro mig det kliar och bränner som f*n. och det stannar inte vid ögonen utan det börjar med ögon och hårbotten sen ner i nacken, armar, lår, ländryggen. Och jag får panik det kryper under huden på mig... Och ju mera jag kliar ju värre blir det och jag kan ju inte låta bli... Så nu har jag bytt ut alla mina hygienartiklar  till ett märke som heter neutral och det luktar som härlig sjukhustvål   men men jag skall till läkaren i veckan. Vad kan jag säga Suck på mig! Så här fast värre blir det om jag äter äpple och det vet jag om och håller mig långt bort ifrån.

 


Åter till huvudpersonen i mitt liv Algot så klart.

 

 

Solälskaren så här låg han hela förmiddagen mellan promenaderna när matte pluggade.

 

På kvällen blev det ett bad och klippa klorna på lillskrutten. Efter badet så måste man under snuttefilten och tugga på ben   


 

Idag somande han när jag klippte klorna och smörjde tassarna.   

Under veckan som kommer hoppas jag på att kunna köra lite agility, om det inte kommer någon snö då vill säga och så skall vi köra två korta joggingturer. Ha d nu så bra /kramar


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna westgren - 17 juli 2015 19:02

Hej!   De tre senaste dagarna har stått som stilla för oss, vi har vart i Kynnefjäll, Sveriges sydligaste fjäll. Hyrt en stuga mitt ute i skogen som saknade utan el, rinnade vatten och andra nymorderna bekvämligheter. Ingen tv,dator eller mobiler...

Av anna westgren - 9 oktober 2014 10:08

Hej!   En liten uppdatering  om min lille skrutt. Algot har inte haft det kul alls den senaste tiden, han har fått furunkulos på tre av sina tassar, han hade både inflamation och infektion. Så två antibiotika kurer och kortison en längre tid men ...

Av anna westgren - 29 juli 2014 20:56

I dag är det ingen vanlig dag för i dag är det Algots födelsedag, Hurra, hurra, hurra!!!! Hela 5år blir skrutten idag =) Det är helt otroligt att det redan gått fem år. Morgonen började med att väcka matte kl sex i morse för att någon behövde gå¨ut...

Av anna westgren - 20 april 2014 21:10

        Dagens promenad 3 timmar lång runda i solen, vi bara njöt...  Algot var på riktigt bushumör och hade fullfart under tassarna.   Tänk att man kan älska en hund så otroligt mycket!   Mitt allt   När man springer i skogen så fort k...

Av anna westgren - 18 april 2014 19:30

Glad Påsk! Här är allt bara bra med oss. Algot har gått upp i vikt och är pigg och glad. Vi har även höjt medicien lite vilken har gett ett posetivit resultat.   För två helger sedan var vi ute i skogen och la spår, första gången i år. Han följer...

Ovido - Quiz & Flashcards