Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Strandrace

Av anna westgren - 27 december 2012 16:33

Hej idag åkte vi till Askims strand och just nu är våran österiskiska vän på besök och han var me idag =)

Både han och jag är väldigt intresserade av att fota, vi har likadana kameror oxå så dom var givetvis med.

Härligt friskt väder med underbar sol, kan inte bli bättre. Algot var på riktigt bushumör och vi gick lite mera än en timma vid havet idag.


 

 

  

Under jul har vi åkt runt till våra familjer och Algot är helt underbar!!! Vi känner oss så stolta över honom när han sköter sig så bra vart vi än är någonstans. Massa beröm har vi fått oxå =). Ett av barnen på julafton var först lite rädd för Algot men han tinade upp han med. Först ville givetvis Algot hälsa på honom oxå men efter det galltjutet lätt Algot honom vara utan att vi behöve säga något alls. Han stormtrivs när han går mellan alla personer och får några klappar och uppmärksamhet från alla.


Algot tog sig även på ett eget litet äventyr på julafton minsan, någon öppnade altandörrn som var bakom julgranen och då passade våran skrutt på att ta sig en sväng. När jag upptäckte detta så frågade jag vart är Algot, när öppnade ni dörn???? Jag flyger upp och slänger på mig stövlarna och ut i mörkret. Dom har trädgård men inget stacket och en grusad väg går brevid, ingen trafikerad väg men de som bor där kör ju ändå där.


Jag ropade och ropade men ingen Algot kom, men efter ca någon minut ( som känndes som en evighet)så kom han överlycklig och viftandes på svansen... jag tog mig en liten promenad så jag fick lugnat ner mig lite men en hel och glad vovve fick jag ta med mig in iaf. Usch vad hjärtat slår och tankarna flyger iväg när något sådant  händer.


   

  Finaste

 

Man kan hitta mycket roligt på stranden.


 


 


Lite tång som hänger i mungipan, man måste ju smaka annars kan man ju inte veta om d är gott.


 

Nu har jag en härligt trött grabb hemma som ligger under gossefilten och myser med grabbarna som spelar tv-spel.

ha d nu så bra! kramar



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna westgren - 17 juli 2015 19:02

Hej!   De tre senaste dagarna har stått som stilla för oss, vi har vart i Kynnefjäll, Sveriges sydligaste fjäll. Hyrt en stuga mitt ute i skogen som saknade utan el, rinnade vatten och andra nymorderna bekvämligheter. Ingen tv,dator eller mobiler...

Av anna westgren - 9 oktober 2014 10:08

Hej!   En liten uppdatering  om min lille skrutt. Algot har inte haft det kul alls den senaste tiden, han har fått furunkulos på tre av sina tassar, han hade både inflamation och infektion. Så två antibiotika kurer och kortison en längre tid men ...

Av anna westgren - 29 juli 2014 20:56

I dag är det ingen vanlig dag för i dag är det Algots födelsedag, Hurra, hurra, hurra!!!! Hela 5år blir skrutten idag =) Det är helt otroligt att det redan gått fem år. Morgonen började med att väcka matte kl sex i morse för att någon behövde gå¨ut...

Av anna westgren - 20 april 2014 21:10

        Dagens promenad 3 timmar lång runda i solen, vi bara njöt...  Algot var på riktigt bushumör och hade fullfart under tassarna.   Tänk att man kan älska en hund så otroligt mycket!   Mitt allt   När man springer i skogen så fort k...

Av anna westgren - 18 april 2014 19:30

Glad Påsk! Här är allt bara bra med oss. Algot har gått upp i vikt och är pigg och glad. Vi har även höjt medicien lite vilken har gett ett posetivit resultat.   För två helger sedan var vi ute i skogen och la spår, första gången i år. Han följer...

Skapa flashcards