Alla inlägg den 8 september 2012

Av anna westgren - 8 september 2012 15:55

Vi startade med tidig morgon halv 6 för att göra goda mackor, kaffe och packa det sista innan vi begav oss till Halmstad bk, för att tävla i den första agility tävlingen för mig och Algot. Våra härliga grannar med bästisen Ella hängde med som glada suppotrar vilket var väldigt kul!  Vi blev tyvärr diskade för att mitt glada yrväder var lite övertaggad och ville inte helt lyssna på matte men bitviss var han jätteduktig! Han tog ju slalom gallant, det som jag hade fasat för mest.


Det jag skall lägga mera krut på inför nästa tävling är att värma upp betydlig mera på uppvärmingshindrerna och hoppas på att det finns några fler hinder att värma upp på nästa gång, inte 3hopp ett däck. Sen skall jag träna med störning, störnig och åter störning för jag vet att han kan. Sen utöver tävlingen var jag jätte nöjd med honom, han skötte sig jättefint så det känns väldigt bra.  


Men vi hade en mycket trevlig dag tilsammans med många  skratt och så åkte vi förbi engelssons som ligger på vägen hem i Falkenberg. Så visst kunde yrvädret haft lite mera focus på matte men jag är nöjd ändå. Vi tar revanch nästa gång   . Och då kanska inte matte är som en yrhöna som inte vet varken ut el in. Nu vet jag ändå lite mera hur det gåt till. På vägen hem låg Algot och Ella och myste på varandra i bilburen så söta   

När vi kom hem däckade vi alla tre i soffan och husse och Algot ligger fortfarande kvar under gossefilten och sussar.


Ha d nu så bra kramar

Ovido - Quiz & Flashcards