Direktlänk till inlägg 31 augusti 2012

Efterlängtat besök

Av anna westgren - 31 augusti 2012 17:21

 Elsa var här i går tillsammans med husse Johan. Det var aldelles för länge sedan Algot och Elsa träffads. Dom blev som små tokfjantar båda två när de hälsade på varandra.  

Här är Elsa hemma hos oss, hon leter i Algots leklåda


   

Så söta! De var som två plåster på varandra.


 

Här är en yberglad Algotsson som fått sin leksak när vi tränar lite agility =)


I onsdags Tränade jag och Ellas matte nästan alla moment i lydnas klass 1 det var väldigt kul och det gick helt ok för att vara först gången en del moment har man tränat på innan men inte allt. Det Jag och Algot behöver träna på är att stå och linförningen. Jag har inga planer på att tävla i lydnad direkt, men man skall aldrig säga aldrig. 


Agilityn går riktigt bra nu och slalom flyter på som bara den. Han funkar bäst när jag bara säger slalom och går brevid och hejar på honom inte störa honom på någotsätt med handen eller något sådant, då går han både rätt och snabbt! Vi var uppe på brukshundsklubben tidigare i veckan då körde vi en bana och det gick galant. Ingången till slalom missade han 1 gång men de andra gångerna gick d bra med.


Jag övade både med tunnel och hinder innan slalom ingången för det är just det som Algot har svårast med. Och jag har lagt extra mycket belöning kring slalom så det skall bli extra roligt .   '

Här är banan som vi tränade på.  Ha det så bra många kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna westgren - 17 juli 2015 19:02

Hej!   De tre senaste dagarna har stått som stilla för oss, vi har vart i Kynnefjäll, Sveriges sydligaste fjäll. Hyrt en stuga mitt ute i skogen som saknade utan el, rinnade vatten och andra nymorderna bekvämligheter. Ingen tv,dator eller mobiler...

Av anna westgren - 9 oktober 2014 10:08

Hej!   En liten uppdatering  om min lille skrutt. Algot har inte haft det kul alls den senaste tiden, han har fått furunkulos på tre av sina tassar, han hade både inflamation och infektion. Så två antibiotika kurer och kortison en längre tid men ...

Av anna westgren - 29 juli 2014 20:56

I dag är det ingen vanlig dag för i dag är det Algots födelsedag, Hurra, hurra, hurra!!!! Hela 5år blir skrutten idag =) Det är helt otroligt att det redan gått fem år. Morgonen började med att väcka matte kl sex i morse för att någon behövde gå¨ut...

Av anna westgren - 20 april 2014 21:10

        Dagens promenad 3 timmar lång runda i solen, vi bara njöt...  Algot var på riktigt bushumör och hade fullfart under tassarna.   Tänk att man kan älska en hund så otroligt mycket!   Mitt allt   När man springer i skogen så fort k...

Av anna westgren - 18 april 2014 19:30

Glad Påsk! Här är allt bara bra med oss. Algot har gått upp i vikt och är pigg och glad. Vi har även höjt medicien lite vilken har gett ett posetivit resultat.   För två helger sedan var vi ute i skogen och la spår, första gången i år. Han följer...

Ovido - Quiz & Flashcards