Alla inlägg den 22 augusti 2012

Av anna westgren - 22 augusti 2012 09:57

Lördagen den 18de åkte vi ner en sväng till Kungsbacka för att kolla på Agility tävling. Det var jättekul at se alla duktiga vovvar som tävlade. Jag har haft lite små funderingar kring just tävlandet. Tex kopplet slänger man ju vid starten när man skall börja loppet. Får någon annan hämta det el hur funkar det?  För man vill ju inte störa nästa tävlande vid början av loppet. Men  då har dom löst det med att det är en person som går och hämtar upp kopplet och hänger det vid målgången. Perfekt en grej mindre att tänka på! Och vid målgången stor det en låda där man kan lägga både leksak och godis om man vill.


Vi träffade även Sandra som oxå har en staffe Stina som kommer från samma kennel som Algot och självklart tittade vi på när stina tävlade.  Men man har bara 8min på sig att gå banan innan tävligen börjar. Ojojoj Bäst att jag är där i tid och kollar in den i god tid då =) För nu är det bara 18dagar kvar tills vi gör våran debut hehe...


I förra veckan fick Ella vara här några timmar hos mig och Algot. Dom var ovanligt lugna faktiskt, givetvis var de glada när Ella blev lämnad i ca 2 min och sedan när matte kom. Men där i mellan var det bara myspys.


 

Ella tuggar på ben <3



Skapa flashcards