Alla inlägg den 2 juli 2012

Av anna westgren - 2 juli 2012 17:34

Då var det på tiden att Algot lärde sig att städa, tycker ni inte det snart 3 år fyllda.   




 

Vi började att träna idag så jag har inte lagt in något kommando än. Detta är andra tränings stunden idag och jag tycker att han är helt otroligt ducktig!!! Vi fyller på med lite nya trix lite då och då.  Första gångerna förstog han inget alls. Han tycket minsan att han gjorde sig förtjänt av godisen han kom ju med bollen. När han förstod att jag ville något annat än att han bara kommer med bollen så blir han så dunder focuserad på mig. Han står bara och bänger på mig och man ser hur han tänker så det knakar... Vad vill du att jag skall göra så att jag får min godis?!


Ni ser leksakslådan i videoklippet, det är meningen att Algot skall ta en leksak och lägga tillbax den i lådan. För det kan drälla av leksaker i hela lägenheten efter han vart i farten och då tänkte jag, vi gör det till en rolig grej. En liten ny övning för att vi gillar att träna. Jag började med bollen för att den har vi tränat med innan, både loss och hjälp till. Alltså att lämna tillbax bollen.  Loss kan han redan så jag började med komandot loss, så att han skall lämna bollen i lådan sedan lägger jag in ordet städa. Jag använder mig utav klicker och det funkar kanon bra på Algot.


Han är jätterolig att träna med, för att han vill verkligen träna själv. Hur kul som helst tycker jag även om jag är ganska så grön på området. Men det är väl dom de sägs att träning ger färdighet. Husse åkte ner till Österike i dag så vi får ta och vissa honom när han kommer hem om en vecka. Ha d nu så bra kramar A&A.

Ovido - Quiz & Flashcards