Alla inlägg den 24 maj 2012

Av anna westgren - 24 maj 2012 18:35

Heregud vad varmt det är ute sommarvärmen har kommit och fördet mesta är d bara skönt att sommaren har kommit. Idag tränade vi lite agility, han börjar bli riktigt ducktig nu. Vi tog d ganska lugnt idag många vatten pauser och kylduken var med och efter träningen gick vi ner till havet och Algot tog sig ett bad jag doppade fötterna kallt men skönt var det. Idag Blev det mycket träning på sändande och kontaktfälten.

Man kan väl inte vara annat än bäst när man har en superman som husse   

 

Förraveckan träffade vi Ellas kompis Ebba som oxå är en cane corso, vi gick promenader och första dagen blev Algot lika glad som vanligt och tokade sig men han fick lugant ner sig och sen lekte han med Ella en stund. Promenad två lugnade han ner sig ganska fort faktiskt och han fick gå brevid Ebba och sedan hälsade på varandra, det fick fint. Sen gick vi till skuggan och hundarna låg brevid varandra och tog d lugnt medans vi tjötade.


Förra helgen gillade vi med våran vän Klasan och han hade med sig sin hund och sin mosters hund med sig och Algot var cool lugn. När dom två skällde ut alla som gick förbi kollade han upp på antingen mig eller husse och skvallrade    och i måndags var vi uppe hos Anita, dom två är för söta tillsammans   


På förmiddags promenaden tränade jag och Algot på lite behärskning. Jag sätter honom ner går iväg och släpper ner en leksak på ena sidan av mig. Kallar in genom komandot nära och sedan går vi fot en bit sen när jag säger till så springer vi och lekar med leksaken.  På hem vägen möter vi en löshund som springer emot oss men jag sa bara till Algot vi går här och han tog inte upp någon svans inget pipande utan bara kollade på mig och gick som ingenting. Hussen till hunden fick stopp på sin hund men då var vi redan på väg bort. Nöjd!


Fredag och lördag kommer Algots mamma och mormor på besök och på söndag skall vi ha tränings tävling med Agilityn. Ha d nu så gött i värmen

Ovido - Quiz & Flashcards