Alla inlägg den 21 april 2012

Av anna westgren - 21 april 2012 12:45

Igår passade vi Ella, en av Algot tjejer    Det gick över förväntas bra faktiskt. Givetvis blev det lite bus, det blir lätt så med två busfrön. Men mycket mys oxå, de låg i soffan tillsammans på varandra.


Nyvaken Ella.


Algot har vart ganska så jobbig den senaste tiden och jag har tappat tålamodet ett antal gånger tyvärr. Han började nosa överallt,sprätta i marken och skall kissa helst hundra gånger varje promenad. Tar upp svansen vid vissa hundmöten och enligt honom så är han kung. Ja och alla kommandon är som bortflugna, han har glömmt allt och vissat finger åt både mig och husse vid inkallning. och när man blivigt lite arg då spelar han bara över och får tokfnatt ist. Och i dem läggerna skall man bara behålla lugnet och inte bli arg, lättera sagt än gjort ibland. Han har även gått upp i stress igen, vilket vi faktiskt har jobbat väldigt mycket på men det har vart bort glömmt det med.


Och så pratar man med sin underbara hjälpsamma uppföddare Eva! Det är en mognadsfas han går igenom, behandla honom som att han vore 10månader igen och lär inte in något nytt. Och det har vi gjort nu i 4 veckor , haft en liten repetions tid typ och det har funkat hur bra som helst!!! Vi har haft 2 veckors uppehåll från agilityn och bara koncentrerat oss på det vardagliga. Nu är han både mera uppmärksam på oss och lugnare innan han gick in i sin "fas" det känns helt underbar! Träningen fortgår och nu är det bara ett rent nöje för både mig och Algot (tror jag.)


Nu ska jag fortsätta med mitt pluggande, längtar tills  mitt sommaruppehåll från studierna.

Ha en trevlig helg!




 

Ovido - Quiz & Flashcards