Alla inlägg den 26 februari 2012

Av anna westgren - 26 februari 2012 20:13

Nu är jag fruktansvärt trött på 2st hundägare som bor i mitt bostadsområde. Båda två vid olika tillfällen sprang fram till Algot under samma promenad. Den ena foppa hann tyvärr fram jag höll på att slå ihjäl mig på isen. Han tar jag nästa gång. Detta är en liten blandras hund som är lika korkad som sin ägare! Varken jag eller Henrik har träffat på dom på väldigt länge.


Sen har vi den stora svarta Labradoren Frasse. Jag ser honom komma på avstånd så jag vänder på klacken och jobbar med Algot fot, det går jättebra! Och Algot fick syn på honom oxå.  Men ändå förstår inte gubben att han kanske skall hålla koll på sin lös springandes hund... Vänder mig om jag tar upp min vattenspruta och träffar hunden rätt i nyllet, klockren träff!!!!

Det blev tvärnit och helomvändning, så jag var så nöjd! Algot satt brevid mig och kollade upp på mig. Avslappnad går han därifrån och viftar på svansen när jag berömer honom!   


Jag och Henrik skall prata med bostadsrättsföreningen i morgon för andra gången och jag knackar dörr och samlar in namninsamling om jag måste!!!! Dom två trakasserar ett helt område. Vi har även pratat med våran härliga hundinstruktör och hon ska ge oss nummret till en poliskontakt som dom har när det kommer till det här tråkigtheterna. Det är helt otroligt att det skall behöva vara så här...


Jag blir så frustrerad!

 

Tror ni hundarna kommer gilla mig efter en dusch? =)

Nu skall jag och Algot titta på film och mysa i soffan!

Ovido - Quiz & Flashcards