Alla inlägg den 1 februari 2012

Av anna westgren - 1 februari 2012 20:01

Hej hej idag åkte vi till bästisen Anita! Huliganerna härjade loss som bara den och dom hade nog längtat efter varandra... Medans vi tvåbenta fikade låg kärleksparet och brottades sen var det ut i snön för att busa.

 

Lite dåligbildkvalite men man ser verkligen hur glada dom är!


 

Sötnosen Anita  


Gullungar


     

Visst är dom helt underbart söta tillsammans!!!


Igår kväll var jag på föreläsning med Fredik Steen. Det var väldigt intressant , han pratade om hur hundar tänker och uppfattar oss människor och omgivningen. Berättade om många bra exempel och folk fick fråga frågor mm.

En sak jag håller med honom till fullo är att jag tror inte på bestraffning. Gå bara till dig själv.

Ta mig som studerar just nu. Om jag ska göra ett prov och min lärare slår till mig för varje fel jag gör. Då skulle jag bli väldigt nervös inför nästa prov, få dålig relation till min lärare och jag skulle defenetivt inte gilla min lärare.


Jag tycker det är väldigt intressant med hundspårk mellan hundar och människa och hund. Jag vill lärar mig mera både vad det gäller hund och träning med hund. Bokhyllan här hemma fylls på i mellanått. Vi har haft turen att köpt en underbar hund från en helt fantastisk uppföddare, som har hjälpt till och stöttat när man har frågat och undrat över saker.


En till sak som han tog upp vara att bara för att tex: en kompis hund får göra en sak som din egna hund inte får göra, är det fel då? Här hemma hos oss får Algot hoppa upp i soffan när han vill. Men många tycker och säger att hunden skall bara få hoppa upp i soffan när den får tillåtelse utav mig. Många säger att detta har med ledarskap att göra, det har vi läst om? Gör jag och Henrik fel då? Men vi tycker ju inte att det är något fel i det, detta funkar ju för oss.


Ett annat exempel: vi har kompisar där deras hundar får skälla när någon ringer på dörn. Det vill inte vi att Algot gör här hemma. Vem gör rätt och vem gör fel? Vissa gillar att träna med klicker vissa inte. Men om man får en bra relation med sin hund och hunden mår bra. Man når de mål man vill med sin träning kan det verkligen vara fel då?

Bara för att man har olika tillväga gångsett...

Själv är jag nyfiken på hur andra tränar och hur dom gör. Man kan ju alltid lära sig något kanske.

 

Algot tittar på tv och tar d lugnt i husses knä. Ha d nu så bra kramar

Ovido - Quiz & Flashcards