Alla inlägg den 15 januari 2012

Av anna westgren - 15 januari 2012 12:22

Hej äntligen fick jag svar från Nya varvets hundskola. Vi fick en plats i tävlings gruppen i agility. Den börjar den 26 jan och håller på hela våren. Var annan var tredje vecka har vi en gemensam träning med instruktör. Och så skall vi delas  in i mindre grupper, med 2-3 hundar som tränar ihop 1-2gånger i veckan tillsammans. Vi får tillgång till hundskolans inhängnad och alla roliga hinder mm. Som jag har längtat!!!


För ett tag sedan lästa jag på ett hund forum där jag är medlem om detta härliga lopp. Det är som ett vanligt sprintlopp fast här får man ta med sig sin hund. Något vi skall börja träna till och förhoppningsvis vara redo för. Algot klara ju det men jag syftade på mig själv. Kondisen är väl inte på topp, något som jag tänkte ändra på nu då. 5km slinga i Skatås den 20 maj. Jag berättade detta för min vän Jessie som springer mycket och oxå har hund.Hon springer göteborgs varvet.

Hon är nu oxå utbildad personlig tränare, jag kommer vara i super form till sommaren!

Så det kommer bli kul att träna och tävla ihop. Nedan är en länk för mera info.

http://www.hundlopet.se/

Ha nu en härlig söndag kramar

Skapa flashcards