Alla inlägg den 14 januari 2012

Av anna westgren - 14 januari 2012 15:29

Solen skiner och jag packar ryggsäcken med leksaker,godis och kaffe till mig. Tänkte vi kunde ha en lugn stund i skogen idag. För att i går var jag och Algot ute på 2 timmars promenad och han fick jobba på bra både fysiskt och mentalt. Helt underbar dag och jag hade en helt underbar hund som löd minsta vink och jag känner mig verkligen stolt över Algot!

Vi tränade på nära och fot så fort vi såg en annan hund, det gick perfekt! Vi busade i skogen och letade efter godisträd.


Idag hade Algot helt andra planer,var på sitt mest överjävligast humör!!! Bomull i öronen och helt övertänd. Kontakt med matte vid hundmöten, släng dig i väggen matte jag skall fram och han bjöd på världens pipshow!!! Gå fint i kopple näääää inte idag. Så jag tog en extra lång väg till skogen bara för att han skulle gå ordentligt i kopplet och lugna ner sig lite. Jag fick onda blickar och han gick och mutrade...

   

Galen liten hund idag


Väl frame vid skogen släppte jag fri skitungen som hade fullt ös fnatt. Vi gick en bit och jag hälde upp lite vatten till honom. Satte mig i det härliga solskenet och tänkte ta upp mitt kaffe.  

Som ett rusande ånglok kom han rusade över mig och sprang på vattenskålen som givetvis spilldes allt vatten ut på mig. Hade jag haft ånga som kunde sprutas ut ur mina öron så hade jag nog gjort detta!


 

Matte titta så söt och snäll jag är  

Det är väl tur att han inte har överjävligt humör speciellt ofta. 

Skapa flashcards