Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Promenad och fika

Av anna westgren - 7 januari 2012 19:23

Hej! Idag blev det en härlig och tjötig promenad med min vän Jessie och hennes hund Alice. Att gå lugnt och avslappnat med andra hundar går riktigt bra nu! 

I slutet av promenaden gick vi förbi en rasthage för hundar som vi tänkte släppa dom i. Utanför står två personer och pratade med en kopplad hund och en som är lös. Vi stannar några meter framför dom, för dom står precis utanför grinden. Jag frågar om dom skall gå in?


Nej dom var klara och den ena personen går och den lösa hunden kommer emot oss med ragg på hela ryggen.

 Jag säger att hunden får inte komma fram, hon kallar på sin hund med hunden lyssnar inte. Alice är ganska osäker av sig så hon börjar skälla. Hon säger att hennes hund är 10år gammal och snäll.

 Då säger jag att din hund får ialla fall inte häls!

 Jag puter bort hunden och går in i rast hagen. Algot sköter sig bra. 


Då stannar hon utanför rasthagen och frågar, varför får dom inte hälsa? Jag svarar - för att jag bestämmer när min hund får hälsa på en annan hund. Jag vill inte att min hund springer fram till främmande hundar och jag vill inte att främmande hundar springer fram till mig och min hund. 

Då säger hon att det var ett väldigt osunt tänkande jag hade.  Jag bara skakar på huvudet och säger jaja, ta du hand om dina hundar så tar jag hand om min! Man får faktiskt respektera vad andra säger. Hon såg så förnärmad ut.

Jaa det finns gott om konstigt folk!

Här är en bild från i sommras. Algot , chico i mitten och Alice längst till höger.


Dom var lite busiga när vi kom in men dom lugnade ner sig och låg och gnagde på ben och myste med oss när vi fikade och tjötade efter promenaden. Härligt!


Igår tog vi med oss grannen ut i skogen med hans hund Ella. Hon växer och växer , nu är hon uppe i 38kg HEREGUD!

Algot och Ella dom brotas och springer och leker hejvilt!!!


Nu vill jag ha svar från nya varvets hundskola som vi har gått kurser på. Jag skrev ju upp mig till tävlings agilityn efter sista gången på förra kursen.  Jag vill börja träna NU.

Ha d så gott kramar



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna westgren - 17 juli 2015 19:02

Hej!   De tre senaste dagarna har stått som stilla för oss, vi har vart i Kynnefjäll, Sveriges sydligaste fjäll. Hyrt en stuga mitt ute i skogen som saknade utan el, rinnade vatten och andra nymorderna bekvämligheter. Ingen tv,dator eller mobiler...

Av anna westgren - 9 oktober 2014 10:08

Hej!   En liten uppdatering  om min lille skrutt. Algot har inte haft det kul alls den senaste tiden, han har fått furunkulos på tre av sina tassar, han hade både inflamation och infektion. Så två antibiotika kurer och kortison en längre tid men ...

Av anna westgren - 29 juli 2014 20:56

I dag är det ingen vanlig dag för i dag är det Algots födelsedag, Hurra, hurra, hurra!!!! Hela 5år blir skrutten idag =) Det är helt otroligt att det redan gått fem år. Morgonen började med att väcka matte kl sex i morse för att någon behövde gå¨ut...

Av anna westgren - 20 april 2014 21:10

        Dagens promenad 3 timmar lång runda i solen, vi bara njöt...  Algot var på riktigt bushumör och hade fullfart under tassarna.   Tänk att man kan älska en hund så otroligt mycket!   Mitt allt   När man springer i skogen så fort k...

Av anna westgren - 18 april 2014 19:30

Glad Påsk! Här är allt bara bra med oss. Algot har gått upp i vikt och är pigg och glad. Vi har även höjt medicien lite vilken har gett ett posetivit resultat.   För två helger sedan var vi ute i skogen och la spår, första gången i år. Han följer...

Ovido - Quiz & Flashcards