Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

Godisprovning

Av anna westgren - 14 oktober 2011 22:02

Hejsan här är allt bara fint! Förra helgen fick Algot vara på bushuset som vi kallar det  hemma hos våra vänner Johan och Linda. Dom har staffarna Putte och Elsa och 3 roliga katter. Får ju inte glöma deras söta son Harry. Harry som jagade efter hundarna i sin gåstol och hundrana pussar på den lille sötingen.

Vi lämnade honom på fredag förmiddag och hämtade på sön eftermiddag. Husse och matte hade nämligen en fullbokad helg. På fredagen spänderade vi på ullared och där hittade jag gött godis till min skrutt. Han var väldigt trött och mysig när han kom hem.


Jag har letat efter bra, gott godis som är mjuk och inte klibbar. Jag hittade på Arkens zoo butik ett ekologiskt godis av kycklingkött som var väldigt omtyckt. chiken twist 50kr för en liten påse. Och nu hittade jag godiset på Ullared för 20kr per påse.   


       

Godiset är mjuk och lätt att dela på och klibbar inget alls. Bäst av allt Algot älskar det!!! Änså länge har han provet duck och puppy rings. Fisk och kycklingbröst står på tur.


  Så här ser gotte godiset ut. Har vi som tränings godis!


Jag har tränat nära ett bra tag nu. Nu har vi kommit så långt att jag kan röra mig fram, bak och åt sidorna han är brevid min sida vilket som. Håller fokuset jättebra och han tycker det är jättekul oftast iaf =).


Skvallerträningen går bra den med.Förra veckan gick vi förbi en mopps som gjorde utfall emot Algot 2-3m ifrån honom men jag jobbade med honom några meter innan mötet och tog honom på andra sida av mig. Så att jag var närmast den andra hunden, han hade fokus på matte under hela mötet. Gick fint som att han inte vore där. Ojojoj vad jag blev glad!!! Nu är vi på banan igen, känner sig trygg och avslappnad med matte.

Moppsens husse sa till mig -vilken ducktig hund du har. Och hela pensionärs ligan stog och kollade på lite längre fram. Algot har blivigt väldigt omtyckt av många äldre här i området. Vilket är väldigt kul!

Ha d nu så bra kramar


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anna westgren - 17 juli 2015 19:02

Hej!   De tre senaste dagarna har stått som stilla för oss, vi har vart i Kynnefjäll, Sveriges sydligaste fjäll. Hyrt en stuga mitt ute i skogen som saknade utan el, rinnade vatten och andra nymorderna bekvämligheter. Ingen tv,dator eller mobiler...

Av anna westgren - 9 oktober 2014 10:08

Hej!   En liten uppdatering  om min lille skrutt. Algot har inte haft det kul alls den senaste tiden, han har fått furunkulos på tre av sina tassar, han hade både inflamation och infektion. Så två antibiotika kurer och kortison en längre tid men ...

Av anna westgren - 29 juli 2014 20:56

I dag är det ingen vanlig dag för i dag är det Algots födelsedag, Hurra, hurra, hurra!!!! Hela 5år blir skrutten idag =) Det är helt otroligt att det redan gått fem år. Morgonen började med att väcka matte kl sex i morse för att någon behövde gå¨ut...

Av anna westgren - 20 april 2014 21:10

        Dagens promenad 3 timmar lång runda i solen, vi bara njöt...  Algot var på riktigt bushumör och hade fullfart under tassarna.   Tänk att man kan älska en hund så otroligt mycket!   Mitt allt   När man springer i skogen så fort k...

Av anna westgren - 18 april 2014 19:30

Glad Påsk! Här är allt bara bra med oss. Algot har gått upp i vikt och är pigg och glad. Vi har även höjt medicien lite vilken har gett ett posetivit resultat.   För två helger sedan var vi ute i skogen och la spår, första gången i år. Han följer...

Ovido - Quiz & Flashcards