Alla inlägg den 26 juli 2011

Av anna westgren - 26 juli 2011 12:47

Hejsan i lördags vart vi och hälsade på hos Algots kennel. Little frogs hemma hos härliga Eva och Lars! Henrik hjälpte Lars att bygga hundgård medan jag gosade med alla hundarna! Fick hälsa på Algots halvsyskon en sista gång innan dom åkte, så underbart söta!

Algot fick vara i bilen till och från, ojoj vilka fågelläten det kom från den bilen en bra stund innan han slappande av. Men han fick oxå leka med bus Helga!!!

Det är alltid lika trevligt att vara där!


Sen fick han hälsa på alla valparna som bet, hoppade och skällde på honom, han såg måttligt road ut!

  Stor och liten groda      Vem är det här?    Lite pussar, åååå så söta!!!!


Vi tränar mycket skvallerträning med Algot. Meningen med skvallerträning är att när det kommer en hund ska Algot komma till mig och skvallra. Matte det kommer en hund! Och när han gör det blir det BELÖNING!!! Han skall känna sig trygg när andra hundar går förbi. Istället för att springa fram till andra undar skall han skvallra och kanske får man hälsa?  Be om lov först!

Tyvärr så har vi 2 st stora labradorer som trakaserar alla andra hundar i vårt område. Deras husse och matte tror att alla hundar går ihop och dom kan ha sina hundar lösa överallt. Grejen är bara den att hundarna lyssnar inte det minsta på dom och gör precis vad dom själva vill.


I mitten av maj började vi tjafsa jag och husse till en av hundarna. Det var på en morgonpromenad och efter snart 2 års försök av att förklara varför jag inte vill att hans dominanta hane bara skall springa fram till min hund, ja jag exploredade!!! Vilket jag ångrar idag! Det slutade med att han började bli väldigt hotfull och ful i munen! Men att gubben tar strupgrepp på mig och står med knuten näven i luften och säger hur hårt han skall slå mig räknade jag inte med.

Henrik som ligger och sover kommer utrusandes och stutsade fram till gubben, jag står och lipar. Algot han bara sitter stilla och tyst.  Allt vara bara ett stort Kaos!


Efter den händelsen har Algot vart osäker här hemma. När han sett hunden och hans husse har han skällt och varnat, inga utfall. Bara marketar tydligt at ge fan i att komma hit! Det känndes som att vara tillbax på noll igen, all träning som vi lagt ner.

Han har även reagerat på andra stora svarta hundar.


Först vara jag bara ledsen, men vi gav oss f*n på att detta inte skulle få förstöra för oss! Vi har tränat och skvallertränat!!! I går skvallarde han på en av hundarna och var helt lugn! idag skvalllrade han på en annan svart labrador och andra hundar går det jätte bra med! Så träningen går framåt.

Längtan efter hus har ju vart ganska stor just nu! 

Ha d nu så bra kramisar!



Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards